Djelujući uglavnom iza kulisa, modne agencije sastavni su dio stroja modne industrije i odgovorne su za njegovanje karijere svojih štićenica i štićenika. Posjetili smo mladu, ali već poznatu internazionalnu modnu agenciju sa sjedistem u Zagrebu, Relatum Model Management ne bi li otkrili kako funkcionira svijet modelinga.

Tijekom modnog tjedna vidljivi su svi – modeli na pistama, dizajneri, vojska frizera i vizažista u backstageu, tisak, slavne osobe i influenceri; svi su, takoreći, neprekidno izloženi dok se najbitniji momenti modne industrije odvijaju uživo i na Instagramu. Suprotno tome, modeling agencije najskriveniji su igrači; njihov je svijet mnogo udaljeniji od očiju javnosti. Kako je digitalnom tehnologijom vođeno doba promijenilo našu percepciju o modelima posljednjih godina – od njihove pojavnosti do dobrobiti i uvjeta rada – promijenili su se i načini na koje agencije posluju. No znatiželja i dalje ostaje: Što točno rade modne agencije, a posebice na nerazvijenoj sceni poput ove u Hrvatskoj?

„Bit matične agencije jest brinuti se o karijerama, kako već etabliranih modela, tako i novih lica u koja se ulažee poseban trud. Kao maticna agencija svojim smo modelima smo uvijek na raspolaganju. Plodonosniji dio posla dolazi onda kada modeli uspješno plasirani rade iz sezonu u sezonom“, objašnjava Relatumov skaut Žarko Mitrović dok žustro odgovara na naizgled bezbroj mailova među kojima se nalaze prijavnice mladih entuzijasta, zahtjevi klijenata i korespondencije s drugim modnim agencijama, uglavnom onih čiji modeli dobivaju šansu za planetarni odjek. Domaća je modna scena u usporedbi s onima o kojima najčešće slušamo – londonska, njujorška, milanska i pariška – na žalost gotovo zanemariva, no velike agencije u modnim prijestolnicama redovito traže nove mlade nade putem manjih agencija u drugim državama. Upravo je tim putem Hilda Halilović postala jedno od zaštitnih lica francuske modne kuće Christian Dior, a Edoardo Sebastianelli jedan od 50 najtraženijih muških modela na svijetu, oboje Relatum nazivaju svojom matičnom agencijom.

„S obzirom na to da kod nas moda nije razvijena, mnogima je poprilično strana i vrlo je bitno pri razgovoru o nekoj potencijalnoj suradnji s mladim modelom što više uključiti roditelje i uliti im povjerenje“, nastavlja skaut koji je svojevremeno i sam šetao svjetskim pistama.
„Direktor agencije Marko Lovrić i ja obojica imamo mnogo iskustva u modelingu i to je jedan od zaštitnih znakova naše agencije. Mnogo znači što sam bio u koži modela jer imam drugačiju perspektivu od nekih drugih agenata i mogu se s njima povezati na jednoj drugoj razini“, objašnjava i dodaje kako je na početku ključno objasniti modelima da, koliko god nešto izgledalo zabavno, ipak je posao te da ga ne treba shvaćati preosobno i da u nikojem slučaju ne smiju zanemarivati edukaciju. Treba biti spreman na odbijanje, graditi samopouzdanje i ustrajati jer i najmanja promjena može imati ogroman utjecaj na karijeru. Modna je industrija poznata, između ostalog, po pričama o kratkotrajnosti; sažvakavanju i ispljuvavanju modela. Da do toga ne bi došlo brinu upravo matične agencije, ali i o mnogočemu drugom. Modna je agencija zaslužna za praćenje napretka nekog lica, redovno dokumentiranje izgleda, stvaranje putanje modelove karijere, plasiranje na što poželjnija mjesta, ali i umjerenost izlaganja nekog lica da ga se javnost ne bi prebrzo zasitila.

„Kada uočimo da klijenti ili određeno tržište počinju gubiti interes za neke od naših modela, postoji nekoliko stvari koje možemo učiniti da ga vratimo na put: sugeriramo promjenu izgleda – frizura, styling, kontaktiramo određenog kasting direktora ili modnog urednika, spajamo ih s drugim inozemnim agencijama i tražimo mjesto na tržištu gdje će se uklopiti“, otkriva Mitrović te zaključuje kako je od svega najljepši odnos u kojem agencija ulijeva povjerenje u modela, a on joj je zauzvrat lojalan.