“Ljeto, sunce, more, plaža.. kosa iziskuje posebnu njegu. Kao što naša koža treba zaštitu, tako i kosa treba zaštitu i hidrataciju proizvodima s UV zaštitom koje ima svaka SUN linija za kosu.”, to nam je odmah na početku razgovora naglasila frizerka i stilistica kose Lidija Štokić, vlasnica frizerskog salona Hairvetica. Dobitnica je brojnih strukovnih nagrada i priznanja, a bila je proglašena i za najbolju frizerku svijeta. U razgovoru za ‘Lifestyle & shov’ govori o svojih uspjesima i iskustvima, a daje i kvalitetne, pozornosti vrijedne poruke mladim kolegicama i kolegama. Ona obožava putovanja, edukacije, natjecanja, profesionani adrenalin kojega osjeća na pozornicama.
Velika sam pobornica šešira i marama koje su veliki hit ove godine. Svakoj svojoj klijentici nakon povratka s ljetovanja na moru napravim poseban tretman, a to je dubinsko hranjenje i hidratacija kose. Tretman je individualan tj. ovisi o stanju i boji kose, a sadrži dodatke hijalurona, kolagena, peptida… Svi znamo da blond kose trebaju najveću zaštitu i njegu pa iz tog razloga svim plavušama preporučujem (na toj listi sam i sama) sprej za hidrataciju na suncu, šampon i masku jer kosa će vratiti uloženi trud.
Uspješna ste frizerka, stilistica kose i edukatorica već dosta dugo, sjećate li se kako je došlo do toga da se odlučite za karijeru uspješne frizerke i edukatorice i kakvi su bili sami početci?
Baviti se frizerstvom i biti frizer odlučila sam već kao jako mala, kada sam s mamom posjećivala frizera, uvijek me fascinirala brza transformacija, eto tada sam već znala kako ja želim biti frizerka. Sve je nekako bilo malo po malo, stepenica po stepenica, jer ja stvarno volim svoj posao i mislim da je to ključno u životu – voljeti ono sto radiš. Svoju frizersku karijeru započela sam sa 17 godina. Uslijedilo je dugogodišnje bavljenje strukom i edukacije na prestižnim frizerskim akademijama, a sve to traje i danas. Na natjecanjima sam bila aktivna 10 godina, a nakon toga postala sam međunarodna sutkinja OMC-a. Edukatorica sam za Schwarzkopf profesional gdje imam predivan tim ljudi, a svojevremeno sam trenirala hrvatski tim frizera za natjecanja. Radila sam u srednjoj školi kao profesorica, pa – kad sve zbrojim – ljubav prema struci i frizerstvu povela me okušati se na svim frizerskim poljima; revije, editorijali, avangarde, showovi, edukacije. Od 2015. godine vlasnica sam svog frizerskog salona.

Što je potrebno za uspjeh u profesiji frizera, postoji li tajna za opstanak i formula uspjeha jer je konkurencija velika?
Za uspjeh je potrebno ostati svoj i ustrajati k svojim ciljevima. Moj moto je “strajnost, vizija, kreativnost i edukacija najveće su blago i jedine trajne vrijednosti”. Važan je individualan pristup klijentu jer je svaki klijent drugaciji, individua u načinu i stilu života te poslovno. Moj je cilj uspostaviti dobar odnos s klijentima, otkriti njihove želje i potrebe te im ponuditi profesionalno rješenje. Bitno mi je njegovati i svoju kreativnost, a neprestana edukacija omogućuje mi napredovanje i samopouzdanje.
Što Vam se u dosadašnjem radu posebno urezalo u pamćenje ili – na neki način – obilježilo karijeru i usmjerilo ?
Urezalo u pamćenje, hm… Ima toliko situacija i trenutaka koje bih mogla istaknuti i o njima pisati, no izdvojit ću nastup na Hairstyle News 2018. Radili smo veliki projekt Schwarzkopf profesional, svi moji kolege edukatori smo imali određeni zadatak; edukacija, trend. Kolega iz Splita Joško Tafra i ja smo bili za kraj i radili kateroiju avangarda; “Divine Femininity inspirational show”. Puno je tu ljudi koji su pomagali kako bi ostvarili cijelu priču koja je odjeknula i dirnula sve. Nikada to neću zaboraviti. Nakon toga, slijedi poziv iz Libanona kako žele naš show u Beirutu i tako smo mi u 6. mjesecu 2018. stali i na stage u Beirutu. To iskustvo i taj nastup pamtit ću zauvjek, ali i taj honorar, haha…

Posljednjih godina često ste putovali na razne edukacije, sajmove i seminare. Što se događa na tim stručnim susretima i zašto su važna za svakog frizera?
Posljednjih 20 godina putovala sam najprije kao natjecateljica pa kao sutkinja, a potom na razne edukacije i akademije. To sve mi je donijelo velika iskustva, predivna prijateljstva koja njegujem i dan danas. Upoznala sam mnogo frizerskih ikona, velikih umjetnika s sam u kontaktu i dalje. Inače, najveće zvijede su normalni, obični i skromni ljudi. Time sam u početku bila najviše fascinirana jer kod nas na Balkanu je “malo drugacije”. Ove godine trebala sam nastupati s jednim od “velikih frizerskih imena”, ali nam je corona poremetila planove. Njegujem prijateljstva s kolegama frizerima iz cijelog svijeta. Neke sam upoznala na natjecateljskom podiju i bili smo konkurencija, a danas zajedno sudimo, ocjenjujemo mlade frizere naše nasljednike. Često se čujemo, imamo i svoje chat grupe, pogotovo aktivne sada zbog corone i od kada nas je sve iznenadio potres. Na tu temu se znamo zezati i u salonu, jer moji klijenti gdje god da putuju, u bilo koju zemlju, za frizera ne moraju brinuti jer svugdje imam nekog poznatog kolegu za preporučiti. Svake godine putovala sam bar 3-4 puta na razne edukacije ili natjecanja. Bude i naporno jer uvijek je sve organizirano u proljeće ili jesen, kod nas u Hrvatskoj i vani, pa raspored bude pun. Punim baterije na najjače, izmjenjujem iskustva, učim novo, ponavljam zaboravljeno.
Ta edukacija i razmjena informacija je najbitnija, jer je to ulaganje u sebe, grizem i danas jer želim i dalje učiti. Veselim se kao malo dijete kada me velika frizerska ‘faca’ zove na stage sa sobom, to je neopisivo, tome cijena ne postoji.

Koronakriza je zaustavila domaće i inozemne stručne sajmove i edukacije, kako se frizeri i struka snalaze u ovom vremenu i jesu li se frizeri naviknuli s klijentima na posebne mjere obavezne u salonima?
Korona kriza zaustavila je sve, a možda nam je svima baš to trebalo. Pokazalo se da smo pronašli nove kanale za edukaciju, online komunikaciju. Mišljenja sam da smo se svi educirali i više nego prije, jer smo bili doma i imali smo mnogo vremena, a edukacije su bile na svim društvenim mrežama. Svi smo vidjeli koliko su frizeri bili traženi i koliko su svi jedva čekali da otvorimo svoje salone… Ovo novo normalno je postalo skroz normalno; o čistoći i dezinfekciji brinuli smo i prije, no razlika je sada što imamo veću distancu tj. rad 1 na 1, maskice i malo više dezinficiranja. I mi i klijenti vrlo brzo smo se navikli na to, a ja sama često zaboravim skinuti masku nakon izlaska iz salona.

Važan je i odabir frizerske opreme, a posebno preparata. Kakva su Vaša iskustva i s kim najbolje i najradije surađujete? Koliko proizvođali, veliki frizerski brandovi ulažu u kvalitetnu edukaciju frizera?
Surađujem sa Schwarzkopf profesionaln i Authentic Beauty Conceptom. Sa Schwarzkopf profesionalnom imam već dugogodišnju suradnju i oni mi stvarno pružaju sve; s vrhunskim i inovativnim proizvodima mogu postizati vrhunske i bezkompromisne rezultate. Schwarzkopf profesional ima veliki sustav koji svim svojim partnerima pruža kontinuiranu edukaciju te daje podršku u razvoju biznisa, a jako je bitno da uz sebe imate brend na koji uvijek možete računati.

Promovirate jedan poseban frizerski brand. O kojem se brandu radi i zašto je poseban, možete li nam ga predstaviti?
Zaljubljena sam u brend Authentic Beauty Concept, To je novi brend, lansiran je prošle godine u 3. mjesecu u Berlinu. Brend je inspiriran frizerima i umjetnicima iz cijelog svijeta koji dijele iste vrijednosti. Ja želim biti dio tog pokreta. Bila je to ljubav na prvi pogled, probudio se u meni aspekt svjesnosti, želja da se vratim samoj sebi, svojoj nutrini i iskonskom ja Svijet u kojem živimo baziran je isljučivo na vanjštini, a trebamo postati svijesni svojih emocionalnih dobrobiti i razmišljati manje o vanjskom aspektu, a mnogo više o onom unutarnjem. Autentičnost za mene znači prihvatiti svoje nesavršenstvo i ponositi se njime te u pitanje dovesti standard ljepote, ljubav prema sebi, životu i svemu što nas okružuje. Upravo to mi pruža ovaj novi brend i ta njegova pomno odabrana unutrašnjost, čisti sastojci pažljivo odabranog podrijetla, svi proizvodi su bez parabene, sulfata, umjetnih bojila, silikona, mineralnih ulja. Budi ono što ustvari jesi je poruka branda, a zar to nije divno!
Kako se snalazite s novim oblicima komunikacije s klijenticama; angažman na društvenim mrežama i posebnim video edukacijama koje snimate za klijete i pratitelje?
Na novi oblik komunikacije jednom djelom je utjecala corona. Nije mi bilo lako na početku, neku sam nelagodu osjećala dok sam stajala ili sjedila ispred mobitela i snimala samu sebe. Nema ljudi, nema interakcije na koju sam navikla na stageu, ali sve je to i autotrening. To je opet ono što me veseli, volim izazove, skok u nepoznato da bi vidjela hoću li moći i da li ću se snaći. Tako sam počela snimati videa za Authentic Beauty Concept. Zato što je brend predivan. Počela sam mnogo učiti o njihovim proizvodima i htijela sam to podijeliti sa svima, svoje iskustvo s pojedinim proizvodom, podijeliti sve što doznam. Tek sam krenula, ali nastavljam nakon godisnjeg odmora.

Osvajali ste brojna priznanja i nagrade, između ostalog, svojevremeno ste bila i najbolja mlada frizerka na Svijetu. Prisjetite se malo, o čemu se točno radilo i kako danas gledate na to vrijeme svojih uspjeha?
Bilo je velikih i malih padova, ali svaki put bih ustala. Trajalo je sve to, išlo je po malo po malo, iz godine u godinu, a traje i još uvijek. Ponosna sam na sve uspjehe i teško mi je nešto posebno izdvojiti. No, svakako pamtim prvu pobjedu na natjecanju, kao i sve druge nagrade koje su uslijedile. Mnogo mi znači uloga sutkinje jer je to velika odgovornost i umijeće kako biti pravedna i objektivna.
Nagrada za najpravedniju sutkinju koju sam osvojila dirnula me jako. Ponosna sam i što sam edukatorica jer je prenošenje znanja drugima neprocjenjivo. Predivno mi je bilo raditi na projektu ‘shaping futures’. To je projekt od Schwarzkopfa u kojem mi frizeri humanitarno educiramo mlade frizere iz cijele Hrvatske, frizere slabijeg imovinskog stanja pomažemo pronaći posao.

Izdvojit ću i zadnje priznanje koje sam dobila u 1. mjesecu ove godine, a odnosi se na 2019. godinu, to je “najbolji edukator godine”. Velika mi je čast bila primiti topriznanje, srce mi je bilo puno, divan je osjećaj kad vas kolege frizeri ocijene kao predavača edukatora i izaberu za najboljeg. Ovo mi daje motivaciju da idem dalje i da budem još bolja te da nesebično prenosim znanje.
Kako gledate na mlade frizere koji ‘dolaze’, imate li korisnih savjeta za one koji tek startaju, a žele napraviti uspjeh i napredovati u frizera?
Volim rad s mladim ljudima, moja poruka mladim frizerima je ‘osjećajte ljubav prema struci i poslu koji radiš’. Važno je da se educiraju i budu ustrajni u ostvarivanju ciljeva.

Što je ova neobična poslovna 2020. godina donijela frizerstvu, osim problema izazvanih s koronavirusom; kakvo stiliziranje kose po pitanju oblikovanja, šišanja i bojanja?
2020, godina donijela nam je prirodne boje kose, neki su prošli kriznu fazu puštanja dužine i u tome uspjeli. Haha… Baš svašta nam je donijela ova 2020. Ne trebamo sljepo pratiti trendove, svi smo mi individue. U trendu će uvijek biti piksy, bob ili poluduga kosa, odaberite ono što najviše odgovara uz vaš oblik lica, a što se tiče boja i tonova kose; nekad svijetliji nekad tamniji ovisi o godišnjem dobu. Boju odaberite da odgovara uz vašu boju tena, toplo ili hladno. Nemojte da frizura nosi vas, već vi nosite frizuru.