PRESS Nacionalni stožer civilne zaštite objavio detalje o uvođenju covid-potvrda od utorka - Kanal 5

PRESS Nacionalni stožer civilne zaštite objavio detalje o uvođenju covid-potvrda od utorka

Stožer je donio odluku o obaveznim covid potvrdama u javnim i državnim službama, kao i onima na lokalnoj razini od utorka, 16. studenoga.

Prilikom dolaska na posao svi javni i državni zaposlenici i oni u tijelima na lokalnoj razini morat će predočiti EU digitalnu potvrdu, a za one koji nisu cijepljeni ili preboljeli covid uvodi se sigurnosna mjera obveznog testiranja na koronavirus, rečeno je na konferenciji za novinare. Dužnosnici, službenici i zaposlenici dužni su potvrde pokazati osobi koju ovlasti poslodavac. To se odnosi i na stranke koji dolaze u njihove prostore, a kontrola će se provoditi pomoću covid go aplikacije. Oni koji odbiju testiranje ili pokazati potvrdu, ne mogu ući u radni prostor.

Odluka se ne odnosi na studente, učenike, na mlađe od 16 godina, na osobe koje dovode djecu u ustanove ili prate osobu koja se ne može brinuti za sebe, za one koji idu podići EU digitalne potvrde kao i na one kod kojih postoje kontraindikacije za cijepljenje. Ne vrijedi ni za one koji idu u poštu preuzeti pošiljku koja može imati pravne posljednice.

Ministar Božinović je na pressici govorio o uvođenju covid-potvrda; “Odluka stupa na snagu 16. kako bi se u ponedjeljak oni na koje se odnosi odluka mogli testirati. Testiranje će biti dva puta tjedno, a svaki poslodavac samostalno će odlučiti koji su to dani.

“Dužnosnici, službenici i zaposlenici obavezni su EU potvrdu ili odgovarajući dokaz predočiti prilikom ulaska u prostorije i dati je na uvid osobi koju poslodavac odredi. Ista odluka odnosi se na sve stranke koje tu dolaze, sve pružatelje usluge koji pružaju usluge u tim prostorima ili druge osobe koje tu dolaze po bilo kojoj osnovi. Oni koji odbiju predočiti potvrdu ne mogu ulaziti u prostorije. Odluka se odnosi i na vojsku te zaposlenike zračnih luka”, kaže Božinović o testiranju i covid-potvrdama.

Na presici je objašnjeno kako uvesti covid-potvrde, najlakše je, rečeno je na pressici, to učiniti preko platforme e-Građani.

Evo kako doći do covid potvrde; sva testna mjesta mogu izdati potvrdu, HZZO šalteri to isto rade, a s obzirom na veći broj korisnika, otvoreno jenovih preko 6500 ustanova, od ordinacija obiteljske medicine, pedijatrijskih i stomatoloških ordinacija, 460 postojećih lokacija, gdje radi preko 20.000 ljudi koji mogu izdavati covid-potvrde.

Svaka promjena statusa cijepljene osobe zahtijeva da osoba izvadi novu covid-potvrdu. Iako je u tijeku kampanja dodatnom dozom, treća doza ne znači da će se automatski produljiti covid-potvrda. Te osobe trebaju dobiti novu potvrdu, rečeno je na Stožeru.

KONTROLA POTVRDA Što se tiče same kontrole covid-potvrda, to će biti najinteresantnije vezano za organizaciju. Kontrola se vrši uz pomoć covidGo mobilne aplikacije, ona je svima dostupna besplatno. Aplikacija za vrijeme kontroliranja ne zahtijeva postojanje internet prometa, ona radi u takozvanom offline modu. Samo je potrebno preuzeti je i jednom tjedno ažurirati listu javnih ključeva. Sama kontrola ne zahtijeva troškove, može se jednostavno obaviti uz besplatan alat.

Nije moguće krivotvoriti covid-potvrdu. QR kod je digitalno potpisan, ne može se krivotvoriti u smislu da se generira te podatke iako se na terenu koriste tuđe ili se papirnate potvrde krivotvore. Pozivaju se oni koji će kontrolirati da kontrolu rade uz uvid u osobni dokument.

TESTIRANJA “Mi smo donijeli obavezu da se osobe moraju testirati, poslodavci mogu organizirati testiranje, mogu se dogovoriti s vlasnicima testnih mjesta, hoće li oni dati potvrdu da je osoba kod njih zaposlena ili će osoba platiti iz svog džepa pa će mu poslodavac nadoknaditi novac, mi u to ne ulazimo”, kazao je Capak. Svih 6500 novih testnih mjesta uskoro bi trebalo biti objavljeno na službenim stranicama institucija i civilne zaštite.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

CAPTCHA