Od danas su se u školske klupe vratili učenici razredne nastave, od 1. do 4. razreda. Učenicima koji nisu došli u škole roditelji moraju opravdati izostanak, a izostati mogu iz subjektivnih i objetivnih razloga.
Filozofski fakultet ove godine neće provoditi prijemni za upis psihologije i anglistike, a prijemni ispit ukinuo je za ovu godinu i Stomatološki fakultet za upis studija dentalne medicine.
Norijada koja se trebala održati ovoga tjedna je otkazana, ali učenici samostalno organiziraju manja okupljanja. Ravnatelji međimurskih srednjih škola poručuju da nisu zaboravili na maturante te pripremaju tzv. Coolijade u tijeku.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak tvrdi kako je danas u škole došlo oko 80 posto učenika razredne nastave, a u Gradu Zagrebu došlo samo 61 posto. Iz Grada Zagreba tvrde kako je brojka još i manja te da je u zagrebačke škole danas došlo tek 50 do 53% učenika.
Marko Košiček, savjetnik ministrice obrazovanja otkrio je što će biti s maturom i polaganjem tih ispita za učenike čije škole ne mogu osigurati uvjete; “Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja provodi aktivnosti za početak mature i sve ide bez problema. Epidemiološki okvir je donesen još dok su uvjeti bili stroži. U suradnji HZJZ-a i NCVVO-a napravit će se eventualno neka popuštanja oko ulaska u školu, pisanih izjava i slično, ali pisanje mature će ostati kako je planirano, s razmakom od dva metra. No to nije neka novost, i do sada je sjedio po jedan maturant u klupi i bili su na metar, a sada će se taj razmak malo povećati. Zato se učenici od 1-3 razreda srednje škole ne vraćaju, da bi mogli koristiti sve učionice, da bi svi sigurno pristupili ispitima mature. Budući da se ne vraćaju svi srednjoškolci u škole, dogovoreno je koja će srednja škola ugostiti učenike onih škola koje sada nema uvjete za sigurnu tehničku provedbu državne mature.”.
“Očekujemo da će se strah i nepovjerenje, odnosno subjektivni razlozi smanjivati i objektivni razlozi za neslanje djece u školu smanjivati. Neki osnivači škola još nisu osigurali prijevoz, škole su oštećene. No očekujemo da će se to normalizirati u narednom periodu.”, izjavio je Košiček..
Dodaje, najmlađi učenici u učenju na daljinu usvajaju osnovne kompetencije, no teško roditelji mogu ustanoviti pišu li dovoljno dobro, razvijaju li grafomotoriku, kako čitaju pa se upravo zato baš oni vraćaju u klupe. “Predavanje, obrađivanje sadržaja odvijat će se u učionici, a oni učenici koji su doma to će raditi posredstvom Škole na HRT-u 3. Domaće zadaće, ispravci, vrednovanje, jednaki su i kada je u pitanju nastava na daljinu, ali i kada je u pitanju nastava u školi”, naglasio je Košiček.