Od danas su na snazi posebne mjere za organizaciju okupljanja - Kanal 5

Od danas su na snazi posebne mjere za organizaciju okupljanja

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske uveo je nužne mjere za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od 100 sudionika, a na snazi su od danas, 13. srpnja.

Organizatori okupljanja više od 100 sudionika obvezni su dostaviti obavijest teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 112, najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja; svrha, mjesto, dan i vrijeme održavanja okupljanja, kontakt osoba, očekivani broj sudionika.

Okupljanje prijavljeno sukladno Zakonu o javnom okupljanju nije obvezno dodatno prijaviti Ravnateljstvu civilne zaštite.

Organizatori okupljanja na kojima je prisutno više od 100 sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionik, te tu evidenciju čuvati najmanje 14 dana. Svi sudionici obvezni su pridržavati se općih protuepidemijskih mjera i ostalih posebnih preporuka.

Ako se utvrdi da je netko od sudionika okupljanja zaražen virusom SARS-CoV-2, organizator okupljanja je obvezan u najkraćem roku, evidenciju dostaviti službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite.

U novim uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo se navodi da organizatori i domaćini trebaju informirati uzvanike o važećim mjerama, a preporučuje se da se na okupljanje ne pozivaju osobe starije životne dobi ili oboljele od kroničnih bolesti.

Na ulazu u prostor na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijest o obvezi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti, unaprijed označiti sva sjedeća mjesta i udaljiti najmanje 1,5 metar, ograničiti dolazak na onoliko koliko ima označenih mjesta.

Sudionici trebaju ulaziti u prostor tako da se ne zadržavaju i grupiraju te najkraćim putem da dođu do svog stola. Za istim stolom neka budu smještene osobe iz istog kućanstva, a raspored sjedenja točno utvrđen i nepromijenjen tijekom okupljanja.

Prije i nakon upisivanja u evidenciju, posjetitelj treba dezinficirati ruke. Svojim potpisom sudionik okupljanja potvrđuje da je izmjerio tjelesnu temperaturu i da ona nije viša od 37,2°C, da se osjeća dobro i da nema ukućana u samoizolaciji, da nije boravio unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu, ako jest da ima negativan PCR test koji nije stariji od 48 sati. Također, da nije u proteklih 14 dana imao kontakt s osobom zaraženom virusom te da nema simptome: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

Obvezuje se korištenje maski za lice ili medicinskih maski za sve pružatelje usluga na okupljanjima osim glazbenika. Osoblje treba koristiti masku za lice ili medicinsku masku koja prekriva nos i usta. Treba biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke.

Svi sudionici okupljanja te zaposlenici pružatelja usluga obvezni su pri ulasku izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2°C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima znakove bolesti, ne može sudjelovati u okupljanju.

Također, osoba ne može sudjelovati na okupljanju bilo koje vrste ako ima ukućana koji je u samoizolaciji, ako je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati, ako je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom i ako ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

Za dostupnost dezinficijensa u dovoljnim količinama odgovoran je organizator okupljanja. Prije odlaska s okupljanja sudionik treba dezinficirati ruke.

Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, fizički razmak između svih sudionika treba biti najmanje 1,5 metar. Organizator je dužan paziti da za svakog sudionika ima isplanirano najmanje tri četvorna metra prostora. Pravilo fizičke udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu.

Zabranjeno je dolaziti u bliski fizički kontakt rukovanjem, grljenjem, ljubljenjem ili čestitanjem.

Na okupljanju smiju sudjelovati samo oni glazbeni izvođači koji u prethodnih 14 dana od planiranog okupljanja nisu boravili izvan Hrvatske, a u protivnom samo oni koji imaju negativan PCR test na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati. Pozornicu se preporučuje postaviti na udaljenost od najmanje četiri metra od ostalih sudionika okupljanja. Razmak od dva metra preporučuje se između i od izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima. Obavezno je osigurati razmak od četiri metra između publike i izvođača na sceni te osigurati da izvođači ne dolaze u bliski kontakt s ostalim sudionicima okupljanja.

Hrana i napici isključivo na stolu ispred gosta, za jednog plesača četiri ‘kvadrata’.

Broj osoba koje istovremeno mogu boraviti na plesnom podiju ovisi o veličini podija te je preporuka da se osigura prostor od četiri metra četvorna po osobi osim između članova istog kućanstva ili osoba koje su u uobičajeno bliskom kontaktu.

Preporučuje se posluživanje hrane i napitaka isključivo na stol ispred gosta, u individualnim porcijama. Čaše, ostalo posuđe i ostale predmete ne smije se dijeliti s drugim osobama.

Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Preporučuje se ventilacija povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticale promjene zraka koje smanjuju koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.

Često dodirivane površine neophodno je dezinficirati prije početka okupljanja, zatim svaka dva sata tijekom okupljanja te na kraju po odlasku svih sudionika. Pri planiranju rasporeda korištenja objekata, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak sudionika te u slučaju dva uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za prozračivanje i dezinfekciju prostora, stoji u preporukama HZJZ-a.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

CAPTCHA