Mateyaneira – karantenu smo provele u svijetu fikcije

Mateyaneira je modni brand koji zauzima posebno značajno mjesto na sceni, a dizajniraju ga dvije magistrice modnog i produkt dizajna, Mateja Dujić i Neira Sinanbašić. Mateja i Neira minimalističkim pristupom modi, dizajniraju odjeću jednostavnog dizajna koji pozornost stavlja na kroj odjeće, design lišen svega suvišnog, naglašeno pročišćena dizajnerska rješenja s aurom jednostavnosti baš svakog komada. Nove kolekcije, posljednje kampanje i korona period, povodom su za razgovor s dizajnericama.

Kako se koronakriza i karantena odrazila na brand Mateyaneira, na poslovne planove i projekte te kakvi su vam planovi za predstojeći period ?

– Kao i svim kreativcima, teško nam je bilo prihvatiti da su svi planovi, uključujući reviju u Ljubljani, showroom-e, ostavljeni za neka bolja vremena. Mnogo custom-made kreacija je stavljeno na pauzu, kao i planovi koje smo imale za brand, nova kolekcija nije na uobičajeni način zaživjela. No kroz društvene mreže ostale smo aktivne i u kontaktu s našim klijenticama i ljubiteljicama našeg dizajna.

Kako su karantena, zabrane okupljanja i stroge mjere socijalne distance utjecale na vas osobno i rad ? Kako ste provodile vrijeme …

– Vrijeme smo provodile različito, kroz faze. Prvo smo odgledale omiljenu seriju od početka do kraja i živjele u svijetu fikcije danima, u potpunosti se zaokupljale problemima likova, kako bismo zaboravile na vlastitu situaciju (u tom periodu dodatno uzdrmanu potresima). Zatim smo čitale istu knjigu i to nam je davalo dodatnu temu za razgovor, debatu. Pod pritiskom izolacije smo razvile kulinarske vještine, a trenutno se ideja “hajde da napravimo sebi par odjevnih komada za ljeto” pretvorila u neku vrstu mini-kolekcije i jedva čekamo da je pokažemo kroz naš instagram i fb stranicu.

Kako će se cijela situacija i kriza odraziti na modnu scenu u Hrvatskoj i regiji ?

– Na to pitanje je jako teško odgovoriti. Ovisi o mnogo faktora, a prije svega o svijesti gradjana i ljubitelja mode. U ovim trenutcima jako je bitno pokazati solidarnost, te modu takodjer shvatati kao “domaći proizvod”. S druge strane i dizajneri će morati prilagoditi svoje usluge i cijene trenutačnoj situaciji. Iako naši proizvodi jesu luksuz i nisu neophodni za život, ipak- čine ga ljepšim i zanimljivijim.

Nadate li se da će se situacija uskoro koliko toliko vratiti u normalanije stanje u privatnom i poslovnom životu ?

– Iskreno se nadamo tome, za naše osobnosti, jako je teško prihvatiti da nam dani prolaze a planovi stoje, iako smo uspješno ispunile vrijeme.

Nekoliko dana prije izbijanja koronakrize snimile ste kampanju u Beču, a prije toga održale i vrlo zapažene revije s novim kolekcijama u Zagrebu i Ljubljani. Kako na sve to gledate iz današnje perspektive – tako nedavno, a tako daleko ?

– Da, kampanja je snimljena u Beču, ponovo sa našim dragim Stefanom Kokovićem i timom s kojim obožavamo raditi- Dajana Pajkic- Make up i Mijo Majhen- kosa. Inače- naša godina bude toliko ispunjena da neki naši bliski prijatelji imaju osjećaj da svaki mjesec radimo na novoj kolekciji i imamo reviju. Stvari se dešavaju vrlo dinamično, mi smo često na putu- poslovno, ali i privatno, dok trenutno vrijeme prolazi jako sporo i kada se osvrnemo lako bismo odgovorile da smo u izolaciji pola godine. 😀

Kako su reagirale Vaše klijentice i s kakvom porukom im se obraćate sad kad dolazi do relaksacije situacije ? Kakvi su Vam planovi za ljeto i do kraja godine ?

– Svi su već umorni od stanja u kojem se nalazimo i jedva čekaju zamijeniti kućni outfit omiljenim odjevnim komadom i otići na piće s prijateljima, tako da si međusobno dajemo podršku i pravimo planove. Sa svojim klijenticama obično razvijemo prijateljski odnos zbog prirode naseg koncepta brand-a, te s nestrpljenjem čekamo druženja. Svakako da ove godine namjeravamo ostati na hrvatskoj obali, htjele bismo ljetovati na Pagu, takodjer se nadamo da će se održati Sarajevo Film Festival- to nam je ujedno prilika da posjetimo svoje prijatelje u Bosni i Hercegovini, uz odlične filmove i zabave. Jesen je predviđena za sprovođenje ideja iz doba karantene, u djelo, nadamo se da ćemo tada malo više razgovarati na tu temu, jer još uvijek je sve neizvjesno.

Petrichor predstavlja miris tla poslije kiše, no upravo je to naziv nase predzadnje kolekcije. Inspirirana različitostima unutar jednog karaktera, metamorfozama kroz koje jedna osoba prolazi na svom stilskom putu, kolekcija ima svoje čvrste i ozbiljne strane, no i one zaigrane, lepršave, ujedno je i provokativna i romantična, što najviše potenciramo kroz materijale i njihovo kombiniranje. 

Nova kampanja u potpunosti vizualizira značenje riječi Petrichor, snimljena je izmađu dvije kiše, u magli, na jezeru nadomak Beča, u predivnoj prirodi. 

Za fotografiju je zaslužan Stefan Koković, s kojim su dizajnerice surađivale i na kolekciji Retro Restart, šminku je radila Dajana Pajkić, a kosu Mijo Majhen. 

Htjele smo da editorial prenese sjetno ozračje jeseni i nepotpunu razbuđenost u hladnom jutru, što mislimo da je Stefan uspio zabilježiti na idealan način.

Kolekcija je predstavljena na revijama u Zagrebu, Sarajevu i Ljubljani- gdje je nagrađena od strane stručnog žirija priznanjem WOW za najbolji internacionalni dizajn.

Leave a Comment

Your email address will not be published.