Ljeto je i kosa traži posebnu njegu. Koje savjete možete dati našim čitateljicama/ima jer ljetno vrijeme, sunce te odlazak na plaže traže i poseban odnos prema kosi?
Kosa je, poput kože, tijekom ljeta izložena mnogim negativnim faktorima iz okoliša kao što su UV-zračenje, znojenje vlasišta i dr. Stara mudra izreka kaže da je prevencija pola zdravlja, pa isto vrijedi i za kosu. Tijekom ljeta, prije nego izađete van, zaštitite kosu šeširom s velikim obodom ili maramom te nekim od proizvoda s UV zaštitnim faktorom.
Mlad se i već uspješan hair stilist. Kad ste odlučili i kako je došlo do toga da se odlučite za karijeru stilista kose?
Hvala na komplimentu. Ljubav prema kosi je bila uvijek tu u meni, ali neke životne okolnosti su napravile da put do same odluke bude duži. Tek tijekom studiranja na fakultetu političkih znanosti, shvatio sam da odabir tog fakulteta nije ono što mene ispunjava i što želim raditi. Jedno kratko vrijeme, a nakon što sam se ispisao s fakulteta, nisam ni znao što je to što želim raditi u svom životu, zapravo želio sam uživati u tome što profesionalno radim. Mnogima oko mene bilo je čudno i nespojivo, kako sad baš nakon političkih znanosti edukacija za frizera stilista. Najvažnije je da meni nije bilo čudno i nespojivo, mislim da je na kraju presudila i genetika jer moja pok. mama Vesna bila je frizerka, ai moja sestra Danijela također je frizerka.

Kakvi su bili prvi dani, projekti i sami početci… jer na tržištu je jako velika konkurencija?
Bilo je dosta izazovno, zanimljivo, ali i teško. Nakon večernje škole i prakse imao sam sreću te ubrzo pronašao prvi salon za svoj nastavak edukacije i prvi posao. Trudio sam se što više vježbati na modelima, raditi na klijentima, i samo raditi i raditi. Dalje je sve išlo dosta ubrzano, priznajem da se u nekim okolnostima nisam uvijek najbolje ni snašao, no svaka poslovna prilika meni je mnogo značila. Trudio sam se uvijek biti još bolji jer samo s kvalitetnim radom se može unaprijediti posao, a uz postojanje talenta potrebno je i vjerovati u sebe, disciplinirano raditi, konstantno se educirati, ponekad koja suza i mrvica sreće. U ovom poslu brzo stvaraš brojne kontakte, tako je krenulo i meni; prvi projekti, revije, kampanje, snimanja spotova, tv reklama… Rad i trud ljudi ipak prepoznaju, a što se tiče konkurencije na tržištu, mislim da svaki proizvod i usluga imaju svoje mjesto, konkurencija je dobra, zašto ne.
Što Vam se u dosadašnjem radu posebno obilježilo i usmjerilo u radu, možda neki projekt ili osoba?
To je svakako suradnja sa Severinom, No, meni je svaka nova frizura izazov, kao što mi je svaki klijent bitan, tako su mi važne i suradnje s osobama iz javnog života, posebno kada je netko veiki profesionalac.
Početkom godine išao sam u Milano na akademiju talijanskog brenda Nashi Argan, a u suradnji sa Nashi Argan Croatia, njihova vizija me oduševila. Pervan Hair Salon postao je ambasador salon upravo za brend Nashi Argan. Trenutačno radimo na velikom projektu, koliko nam ove ‘nove’ okolnosti izazvane koronom dozvoljavaju, a koji bi trebao biti kruna naše suradnje.

Koronakriza je zaustavila mnoge domaće i inozemne stručne projekte, kako ste se snalazili u vremenu korona krize i jesu li se i frizeri i klijenti naviknuli na posebne mjere obavezne u salonima?
Vjerujem da je svima izazovno ovo tzv. ‘novo normalno’ vrijeme, pa tako i meni. Trebalo je dosta vremena da se stvari u mom salonu i rad s klijentima prilagode novonastaloj situaciji. No, nije bilo nekih posebnih problema, možda ponekad neka manja neugodna situacija poput dolaska neosvještenih ljudi koji žele uslugu u salonu, a nebi poštovali odluke civilnog stožera. Ipak, sve bi se na kraju dogovorili.
Mlad ste frizer i generacija koja dolazei, imate li korisnih savjeta od starijih i uspježnih kolega, koji su već napravili uspjeh u karijeri ?
Mogu sa sigurnošću reći da sam radio u najboljim salonima u Zagrebu koji su bili ta potrebna stepenica za korak naprijed u mojim odlukama o daljem radu i na putu prema profesionalnoj samostalnosti. Uvijek sam poštovao starije kolege i od svakog uzimao nešto što je meni bilo zanimljivo, tako sam nekako sebe oblikovao. Važno je biti ponizan te znati upijati savjete i nova znanja.

Kako gledate na utjecaj društvenih mreža i novih medija na mlade frizere. Trebaju li više raditi na edukaciji i usavršavanju, a manje na ‘instant slavi’ društvenih mreža, prvenstveno instagrama?
Kreativnost treba ju uvijek osvježavati, tu značajno pomaže Instagram i novi mediji. Ključ svega je profesionalna edukacija.

Što je ova neobična poslovna 2020. godina donijela frizerstvu, osim problema izazvanih s koronavirusom; kakvo stiliziranje kose po pitanju oblikovanja, šišanja i bojanja?
Trend je blago valovita, izrađena sjajna kosa (prirodan look), dužina bob i long bob, a koloracija plave nijanse, toplog refleksa.
