Hrvatske željeznice kreću u velike investicije koje će financirati novcem iz europskim fondova, a najprije ide obnova pruga prema Rijeci u vrijednosti 2,3 milijarde kuna za dionicu do Karlovca.
Prosječna brzina vlakova u zemljama Europske unije je oko 120 km/h, u nekim zemljama i oko 190 km/h, a u Hrvatskoj je prosječna brzina vlakova tek sramotnih 50 km/h i to je, svakako, jedan od glavnih razloga zbog čega se građani premalo koriste željezničkim prijevozom.
Od Zagreba do Splita voze dva vlaka, a putovanje traje čak 5 i pol sati, pa nije ni čudo da ljudi putuju autocestom.
Hrvatska ima mrežu od 2 i pol tisuće km s tristotinjak mostova i tunela koji se moraju održavati i to je jedan od problema za nisku brzinu naših vlakova, ali i nedostatak ljudi za održavanje pruga i kompletne infrastrukture.

Tijekom narednih 10 godina željeznički prometni sektor trebao bi u Hrvatskoj imati svijetliju budućnost.
Planovi su da prugama prometuje oko 60 novih garnitura putničkih vlakova i to prosječnom brzinom od 120 km/h, dakle prepolovit će se vremena vožnje i za Split i za Rijeku. Očekuje se da se minimalna brzina podići na 80 km/h.
Do sada su svi projekti HŽ-a bili realizirani iz sredstava EBRD-a i Svjetske banke. U novoj strategiji, prvi put ćemo imati financiranje iz europskih fondova, a radi se o 3 mlrd eura.