Hrvatska turistička zajednica je dobila turističku statistiku za četiri usporedive zemlje i turističke rezultate na Mediteranu, a podaci se odnose na lipanj u odnosu na Austriju, Cipar, Ššanjolsku i Tursku.
Prema toj statistici, koja se odnosi na dolaske stranih gostiju, Hrvatska među njima zauzima prvo mjesto po broju pristiglih stranaca, a tome je pridonjelo to što je naša zemlja među prvima otvorila svoje granice za strane turiste.
U lipnju je Hrvatska zabilježila 25,3 posto lanjskih rezultata za isti mjesec, s dolaskom u zemlju 722 tisuće stranaca, a najviše Nijemaca, Slovenaca i Austrijanaca. Većina je birala noćenja u privatnom smještaju ili hotelima, dok je najveći dio stranaca za destinacije birao Istru i Kvarner, koje su im kao autogostima, bile najbliže.

Četvrtinu lanjskog prometa uspjela je u lipnju napraviti Austrija. Prema podacima austrijskog statističkog ureda, naši susjedi u lipnju su po pitanju dolazaka stranaca ostvarili 23,5 posto prošlogodišnjeg rezultata, dok im je udio noćenja narastao na preko 26 posto.
Turska je u lipnju po pitanju stranih dolazaka napravila 4 posto lanjskog prometa, jer je zemlja bila zatvorena za turističke posjete stranaca. Ukidanje ograničenja na granicama dogodilo se 11. lipnja, kad su se počele uspostavljati zračne linije prema Turskoj.

Loš lipanjski rezultat od samo 2,32 posto stranih dolazaka napravila je Španjolska s obzirom na to da je zemlja bila jedna od najpogođenijih pandemijom u Europi te je otvarila granice tek 21. lipnja.
Najlošije rezultate u lipnju je ostvario Cipar s tek 9 tisuća stranaca.

“HTZ je još krajem svibnja započeo s intenzivnom provedbom marketinških i što je još važnije informativnih kampanja, i to ponajprije na teritorijalno bližim tržištima – Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske i drugih – zbog procjene kako je riječ o tržištima koja uslijed dobre prometne povezanosti mogu najbolje reagirati na naše poruke.
Rezultati pokazuju da je ta procjena bila itekako točna te je Hrvatska po ostvarenom turističkom prometu u ovim glavnim mjesecima zasigurno među vodećim destinacijama Mediterana, a to potvrđuje i podatak o 70 posto realiziranog prometa u kolovozu u odnosu na isto razdoblje 2019.”, rekao je direktor glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić. Zahvaljujući eVisitoru, jedina europska destinacija s ažurnim podacima o turističkom prometu je Hrvatska.