Tisuće turista na hrvatskim granicama ugodno su iznenadile kako graničnu policiju tako i medijske reportere koji s osmjehom na licu i bez grča izvještavaju o stanju na graničnim prijelazima i o problemima s kojima se susreću oni koji dolaze u Hrvatsku.
Turisti stižu istovremeno dosta kasnije nego smo željeli, ali i puno prije nego smo se tome nadali usljed koronakrize, samo od ponoći s četvrtka na petak pa do jučer u 13 sati u Hrvatsku ih je ušlo više od pet tisuća, jedino na hrvatskim granicama u Europi vladaju gužve. Vidi li se i koliko svjetla na kraju tunela?

Gužve bi se mogle prorijediti od 27. do 28. svibnja od kada će biti u upotrebi aplikacija koju će turisti moći ispuniti prije polaska te će granicu prolaziti praktički bez zastoja. Aplikacija će omogućiti Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo da ima informaciju o adresi boravka s telefonom svakog gosta. Dakle, promet će svakako biti olakšan.
Hoteli se pomalo otvaraju, privatni smještaj i ugostitelji se pripremaju za goste, no osjetniji broj dolazaka se može očekivati tek od kraja mjeseca svibnja i tijekom lipnja, i to najviše iz Slovenije, Austrije, Češke, Mađarske i Švicarske. Njemačke goste možemo očekivati od druge polovice lipnja, a slično vrijedi i i za goste iz Poljske, dok će sa zemljama izvan Europske unije Hrvatska imati zajednički protokol. Svi su dobili epidemiološke upute i pripremili se za doček gostiju, kojima je i samima stalo da sačuvaju svoje zdravlje i svojih najbližih pa dobro prate kakva je korona situacija u njima omiljenim turističkim destinacijama.

No, kako su se pripremili naši trenutačno najozbiljniji konkurenti – Grčka. Zbog slične i to odlične epidemiološke situacije i oni imaju jako dobre startne rezultate, a brojni ugledni turistički informativni kanali, na našim i grčkim najvažnijim emitivnim tržištima, javljaju o odličnoj pripremi turističke sezone u Grčkoj te sigurnosti epidemiološke situacije i već otvorenim turističkim objektima.
No po pitanju ostalih mjera koja se utječe na konkurentnosti turičkog proizvoda i usluga u domeni formiranja cijena za predstojeću korona turističku sezonu, e tu su Grci svakako startali sa značajno boljim pripremama nego hrvatsko Ministarstvo turizma. Izdvajamo samo da su smanjili PDV na 13 posto, amarketinško medijske aktivnosti na najatraktivnijim tržištima su intezivne i sveprisutne, toliko da se u promociju s pozivom uključio osobno i grčki premijer Kyriakos Mitsotakis.

Rezultate ćemo zbrajati i oduzimati uskoro, neka druga hrvatska Vlada znat će jeli se moglo i trebalo za hrvatski turizam u korona sezoni napraviti više i prije nego su s prosvdjednim trubama pod prozore Bankih dvora stigli prosvjednici glasno prigovarati na nedovoljnost i sporost mjera za gospodarstvo i poduzetništvo.