Na ZET-ovom Autobusnom pogonu u Podsusedu potpisani su Sporazumi o suradnji Grada Zagreba i INE te Grada Zagreba i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. prema kojima se potpisnici obvezuju na suradnju na uvođenju vodika kao ekološki prihvatljivog goriva za čista i energetski učinkovita vozila u voznom parku ZET-a.
“S ponosom mogu reći da, zajedno s našim kolegama i partnerima, radimo na sveobuhvatnoj pripremi uvođenja čistih i održivih tehnologija bez emisija stakleničkih plinova u naš ZET – jednu od ključnih karika zagrebačke infrastrukture.
“Ovaj projekt je početak snažnog investicijskog i modernizacijskog ciklusa za ZET u kontekstu promicanja čistih i održivih tehnologija bez emisija – u potpunosti u skladu sa svim lokalnim i nacionalnim strategijama i odrednicama na temu.”, kazala je zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost gradonačelnika Grada Zagreba dr.sc. Jelena Pavičić Vukičević.

Pavičić Vukičević je podsjetila da je Grad Zagreb nedavno pokrenuo proces sveobuhvatne revizije i usklađenja svih energetskih i klimatskih politika Grada s nadolazećim Europskim klimatskim zakonom.
Pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić je istaknula da je Grad Zagreb prvi i jedini grad u RH i okolici koji ide u sustavno planiranje primjene vodika u javnom prometu.
„Počeli smo s radom u lipnju prošle godine i očekujemo uspješan završetak ovog djela procesa, same analize postojećeg stanja i pripreme za uvođenje vodikovih tehnologija do kraja lipnja ove godine, a pri tom maksimalno koristeći sve buduće izvore financiranja vezane za Zeleni plan za Europu, sredstva Fondova EU i Mehanizma za oporavak i otpornost “, rekla je pročelnica Jozić.
Dodala je da ZET-ovu autobusnu flotu čine 441 autobus, prosječne starosti 10,9 godina koji godišnje pređu oko 29 milijuna kilometara. „U proteklih nekoliko godina napravili smo modernizaciju djela autobusne flote s novim EURO VI i CNG autobusima, ali u razdoblju pred nama, nužan je zaokret ka vozilima bez emisija“.
U ime INE Sporazum su potpisali članovi Uprave Darko Markotić te Niko Dalić.
Prvi projekt je flota od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te razvoj odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba te razvoj detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka. Projekt je dio sveobuhvatnog doprinosa klimatskoj neutralnosti Republike Hrvatske odnosno Europske unije.
Podsjetimo, Grad Zagreb je, temeljem Zaključka o prijavi projekta primjene vodikovih tehnologija na otvoreni poziv „Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking Projekt Development Assistance – FCH JU PDA“ uspješno prijavio projekt iz područja čiste urbane mobilnosti, točnije čistog javnog gradskog prijevoza zajedno s partnerima projekta „INA Vodik“ koji Grad Zagreb provodi od 2018. zajedno s INA-om d.d. i Zagrebačkim električnim tramvajem d.o.o.