Apokalipsa maloprodaje: Je li pandemija dovršila ono što je Amazon započeo? - Kanal 5

Apokalipsa maloprodaje: Je li pandemija dovršila ono što je Amazon započeo?

Nekoliko godina prije no što je pandemija koronavirusa obustavila ekonomiju, analitičari su pisali o apokalipsi u maloprodaji i o onome što će biti potrebno za opstanak trgovaca na prodajnim mjestima. Analitičari uglavnom navode tri faktora koja pridonose urušavanju sistema maloprodaje u fizičkim prodavaonicama: prekomjerna izgradnja, preveliki dug i internet trgovina.

Neposredno prije pandemije, mnogi su predviđali da će se zatvaranje prodavaonica masovno nastaviti s padom prometa u trgovačkim centrima dok je e-trgovina ugrabila ogromnan broj kupaca koji su promijenili navike potrošnje. Američko ministarstvo trgovine, primjerice, izvijestilo je da se trgovina na malo u ožujku srušila na najmanji broj dosad, a i avio-kompanije, hoteli i krstarenja smanjili su se za više od 100 posto. Robne kuće i prodavaonice odjeće suočavaju se s izumiranjem nakon što su godinama doživljavale lagani pad. 

Pandemija bi mogla zadati nokaut udarac. Ako je za vjerovati Adobeovom Analytics mjerenju, ništa se ne može usporediti sa šokom koji je oslabljena globalna industrija pretrpjela od pandemije koronavirusa. U vrijeme kada trgovci inače naručuju ​​svu važnu sezonsku robu, sada gube desetke tisuća zaposlenika i prodavaonica, gomilaju gotovinu i očajnički planiraju kako preživjeti ovu krizu. Ova bi kobna godina mogla dovesti do smrti robne kuće, a to bi značilo kraj 200-godišnje maloprodajne tradicije. Ne iznenađuje da analitičari predviđaju da će se postotak digitalne  trgovine povećati u godinama koje su pred nama. 

E-trgovina već je godinama rastući trend, međutim, pandemija je ubrzala usvajanje online trgovine mnogih predmeta. Glavni je adut online trgovanja to što su se robne kuće sporo prilagođavale dobi e-trgovine i društvenih medija. Kad su konačno ostvarili internetsku prisutnost, mnogi nisu uspjeli uložiti u stvaranje uzbudljivog, lakog sučelja za korisnike. Ti nekad glamurozni trgovci postali su dosadni i generički. U međuvremenu, internetske robne marke naporno su radile na privlačenju pozornosti potrošača. Iako to zvuči kao posljednji čavao u mrtvačkom sanduku maloprodaje, trgovina još uvijek nije spremna na potpuni relej u digitalno. E-trgovina i dalje ostaje neučinkovit način kupovanje sitnica i impulzivnu kupovinu.f

Čak su i potrošači generacije Z pokazali sklonost kupnji u trgovini. Budući da su mladi i osjećaju se nepobjedivo, razdoblje samoizolacije uzeli su kao stanku, a ne promjenu u životnom stilu. Veća je vjerojatnost da će se mladi družiti, ići u kupovinu i sudjelovati u brojnim drugim aktivnostima kojima se starije generacije ustručavaju pridružiti mjesecima nakon ukidanja restriktivnih mjera. Budući da mlađe generacije ne shvaćaju pandemiju toliko fatalno, trgovci moraju pronaći načine na koje će njihove trgovine i komunikacija putem interneta biti privlačni mlađim potrošačima – svijet, dakako, ostaje na njima.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

CAPTCHA